18.02.2016

PRAHA – Vyhlašování výsledků soutěžní ankety o nejlepší marketingový projekt pro cestovní ruch, kterou připravila Česká asociace novinářů a publicistů cestovního ruchu a Turistika.cz, bylo velmi radostné pro Centrálu cestovního ruchu Východní Moravy. Získala hned dvě pozice – druhé a třetí místo - na pomyslných stupních vítězů. Vyhlášení výsledků ankety bylo součástí doprovodného programu veletrhu Holiday World, zahájeného 18. února 2016 na výstavišti Incheba Expo v Praze.

Projektu Cyril a Metoděj, autentický příběh naší země, přisoudili hlasující druhé místo. Projekt byl připraven s cílem zvýšit zájem o tzv. kulturní turismus, zajímavé sakrální stavby a místa nesoucí odkaz Velké Moravy. Velká Morava, historicky mocná říše zasahující území dnešní České republiky, jižních oblastí Polska, velké části Slovenska, Rakouska, Maďarska, Slovinska a také Itálie, je spojena i s příchodem věrozvěstů – sv. Cyrila a Metoděje - na naše území. Téma cyrilometodějského odkazu je pro dnešní dobu stále aktuální a živé, což je jedno z poselství příběhu. V projektu bylo prezentováno území Zlínského kraje (Východní Morava), krajů Jihomoravského, Olomouckého, Moravskoslezského, Pardubického, Vysočiny a hlavního města Prahy.

Třetí příčka patří také projektu Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, který nese název Východní Morava – cesty za zdravím.

Tento projekt prezentuje turistický region Východní Morava prostřednictvím řady aktivit spojených se zdravým životním stylem. Hlavním cílem produktu a jeho podpůrné kampaně je prezentovat Východní Moravu jako destinaci vhodnou pro prožití dovolené v duchu zdravého životního stylu. Pro komunikaci využívá jednoduchý a jasně pochopitelný slogan „Východní Morava – zdravá destinace“. Samotný produkt prezentují internetové stránky www.vychodni-morava.cz/prozdravi, kde zájemci získají konkrétní tipy na možnosti trávení aktivní dovolené v regionu.

„Oba projekty získaly ocenění v národní Velké ceně cestovního ruchu na lednovém veletrhu Regiontour v Brně, kde jsou výsledky vyhlašovány na základě hodnocení odborníků v cestovním ruchu. V tomto případě se jedná o názor turistů, kteří by měli být jejich uživateli. Je to pro nás jednak motivace, jednak potvrzení toho, že naše projektová činnost má vysokou kvalitu“, komentuje výsledek ankety Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.

Kromě toho byl Zlínský kraj oceněn  laickou veřejností třetím místem (za jižní Moravou a Jižními Čechami) v kategorii Folklor a tradice v anketě „Kraj mého srdce“. Anketu pořádá vydavatelství KAM po Česku a veletržní společnost Incheba Expo Praha.

Je zřejmé, že Zlínský kraj si umí najít své návštěvníky. V porovnání s předcházejícími lety v roce 2015 vzrostl počet hostů v regionu téměř o 10 procent,“ doplnil Ladislav Kryštof, radní Zlínského kraje odpovědný za kulturu a cestovní ruch.

Kontakt:

PhDr. Dana Daňová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, o.p.s., tel.: 733 16 16 70, 577 043 900, dana.danova@vychodni-morava.cz, www.vychodni-morava.cz, www.facebook.com/vychodnimorava