22.02.2017

Zahraniční zastoupení agentury CzechTourism Korea připravilo na 21.–23. února turistickou roadshow s názvem Discover Baroque Czech Republic – Moravia 2017. Součástí itineráře jsou dva workshopy pořádané v Soulu a v Busanu, ale i doprovodné kulturní programy, které mají propagovat Moravu a baroko – hlavní komunikační téma této sezony. Mezi subjekty, kteří nabídku ČR představují, je i Centrála cestovního ruchu Východní Moravy.

Akce zahraničního zastoupení agentury CzechTourism v Koreji, jehož hlavním partnerem se nově stala společnost Turkish Airlines, je určená zástupcům cestovního ruchu nejen z Prahy, ale z celé České republiky. Cílem je usnadnit zařazování jejich nabídky do korejských itinerářů. Letos se jí poprvé účastní i Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, která zde prezentuje nabídku Zlínského kraje s akcentem na baroko.

Workshopu pořádaném 21. února v Soulu v top hotelu Four Seasons se zúčastnila více než stovka agentů zastupujících cestovní kanceláře, bula unikátní příležitostí k přímým B2B jednáním s hlavními aktéry korejského turistického ruchu. O den později proběhl další workshop v busanském hotelu Lotte, kde byla Česká republika a Morava představena před agenty z tohoto druhého velkého centra Jižní Koreje.

„Jak naznačuje podtitul, akce má zároveň sloužit k podpoře zavádění nové destinace Moravy, tedy zejména Lednicko-valtického areálu, Mikulova, Olomouce či Kroměříže do skupinové i FIT nabídky korejských cestovních kanceláří,“ vysvětluje ředitel zahraničního zastoupení Korea Michal Procházka.

To je důvod, proč korejská roadshow vzniká v těsné organizační i finanční spolupráci se zástupci moravských regionů, Jihomoravskou centrálou cestovního ruchu, sdružením Střední Moravy, městem Olomoucí a Centrálou cestovního ruchu Východní Moravy.

„Naším hlavním cílem je obohatit již známou českou nabídku na trhu o nová populární témata, jako je tradiční kultura a víno Moravy či moravské zámky a zahrady zařazené na seznam UNESCO. Bez tohoto oživení bychom těžko rozšiřovali itineráře pro korejské turisty, kteří u nás tráví v průměru 2,6 dne,“ dodává Procházka. „Česká republika je jednou z mála evropských zemí, která v současné době nezažívá pokles zájmu a naopak se těší stabilnímu růstu okolo 20 procent. Téma Moravy je zároveň výhodnou příležitostí k prezentaci hlavního tématu roku 2017 – českého baroka – a k obohacení tradičně romantického storytellingu, kterým se české destinace profilují.“

„Hodně si slibujeme od prezentace našich tradic, mezi kterými připomeneme například tradiční výrobu proutěných košíků či panenek ze šustí ze Slovácka a Kroměřížska. Snad kvůli své pohnuté historii Korejci doceňují folklór a zajímají se i o tradice zemí, kam cestují. Místa jako rožnovský skanzen mohou být v budoucnu pro korejský trh velmi zajímavou destinací,“ uvádí Procházka.

Právě zástupci těchto tradičních řemesel - paní Marie Kočišová a pan Pavel Procházka - společně se zástupcem Centrály cestovního ruchu Východní Moravy, tvoří tříčlennou delegaci, která nabídku Zlínského kraje představuje.