Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, Zlínský kraj, 29. 10. 2025 Centrála cestovního ruchu Východní Moravy (CCRVM) v říjnu uskutečnila tři významné aktivity zaměřené na rozvoj a propagaci MICE turismu (Meetings, Incentives, Conferences, Exhibitions). Akce měly za cíl podpořit odborné vzdělávání partnerů v regionu, prezentovat potenciál Zlínského kraje pro firemní a kongresovou klientelu a posílit mezinárodní spolupráci v tomto segmentu.
První akcí byl odborný workshop „USP – Unique Selling Proposition“, který se konal 9. října v prostorách Obchodního domu ve Zlíně. Akci pořádala Centrála cestovního ruchu Východní Moravy
a byla určena zástupcům destinačních organizací, hotelů, eventových prostor i dalším subjektům působícím v cestovním ruchu. Lektorem byl Petr Břinčil, zkušený odborník a konzultant Czech Convention Bureau, který účastníky provedl problematikou definování a komunikace jedinečných prodejních argumentů destinace. Součástí programu byly praktické příklady, diskuse i networking.
„Naší snahou je dlouhodobě rozvíjet profesionalitu partnerů v regionu a pomáhat jim lépe formulovat a komunikovat silné stránky jejich nabídky. Workshop zaměřený na tvorbu USP byl velmi přínosný, protože právě jasně definovaná přidaná hodnota je klíčem k úspěchu v konkurenčním prostředí MICE turismu,“ uvedla Zuzana Vojtová, ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy.
Druhou aktivitou byla ve dnech 14.–15. října poznávací cesta pro zástupce eventových agentur z Jihomoravského kraje, kteří měli možnost poznat Zlín jako atraktivní destinaci pro pořádání firemních a společenských akcí.
Dvoudenní program nabídl návštěvu ikonických baťovských míst – Vily Tomáše Bati, Muzea jihovýchodní Moravy, a Památníku Tomáše Bati – i moderních hotelových zařízení, jako je Hotel Prior & Energy Spa či Hotel Baltaci Atrium nebo jedinečného Kongersového centra Zlín. Účastníci ocenili nejen kvalitní infrastrukturu a profesionalitu hostitelů, ale také jedinečnou atmosféru města, které spojuje funkcionalistickou tradici s moderním pojetím podnikání a designu.
„Zlín dokazuje, že může být inspirativním místem pro pořádání moderních eventů. Má výborné zázemí, skvělou polohu i příběh, který dokáže oslovit firemní klientelu. Ohlasy účastníků potvrzují, že MICE segment má ve Zlínském kraji velký potenciál,“ doplnil Ivan Láska, radní Zlínského kraje pro kulturu a cestovní ruch.
Třetí říjnovou aktivitou byla účast CCRVM na B2B workshopu ve Varšavě, který 20.října pořádalo zahraniční zastoupení agentury CzechTourism v Polsku ve spolupráci s Czech Convention Bureau. Centrálu zde zastupovala Ivana Bílková, specialistka na polský trh, která prezentovala region Východní Morava jako atraktivní destinaci pro kongresový a incentivní turismus. Akce se zúčastnilo více než dvacet polských nákupčích z oblasti cestovních kanceláří zaměřených na MICE. Prezentace byla doplněna krátkými osobními setkáními, které umožnily navázat konkrétní obchodní kontakty a projednat možnosti spolupráce.
„Polsko je pro náš region dlouhodobě jedním z nejdůležitějších zahraničních trhů. Polští partneři oceňují dostupnost, kvalitu služeb a rozmanitost nabídky Východní Moravy, uvedla Zuzana Vojtová.
„Zlínský kraj má všechny předpoklady stát se uznávanou destinací pro firemní turistiku. Kombinuje jedinečné průmyslové dědictví, moderní infrastrukturu, vysokou profesionalitu a přirozenou pohostinnost. Podpora tohoto segmentu je proto jednou z našich priorit,“ doplnil Ivan Láska, radní Zlínského kraje pro kulturu a cestovní ruch.
Kontakt pro média:
Mgr. Petr Michalec
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o.p.s.
J. A. Bati 5520
760 90 Zlín
Mobil: +420 733 161 671
e-mail: petr.michalec@vychodni-morava.cz